23 Eylül 2013 Pazartesi

ŞİMŞEK HIRSIZI ( THE LIGHTNING THIEF) - RICK RIORDAN


hala tam olarak iyileşememiş olsamda birazcık daha iyi gibiyim dün gece soğuktan adeta donmamdan mütevellit kombinin sıcak kollarına attım kendimi..
her ne kadar züğürt tesellisi olsa da bütün bunların iyi yanı rahatça okumaya fırsat yaratmasıydı diye düşünmek istiyorum ve asıl konuya giriyorum percy jackson ve olimposlular.
goodreads puanı 5/4.16  benim kişisel puanım 5/4.5

ben bu seriyi nasıl bu kadar uzun süre kaçırmışım bilmiyorum ama efsanevi bir harry potter fanı olarak söylüyorum ki harry potter esintileri yakaladım kitapta bu çalıntı olduğu için, özgün olmadığı için değildi sadece çok güzeldi. öyle söyleyeyim hatta şunu da eklersem daha iyi anlamış olursunuz kitabın bir kaç bölümünü bitirdiğimde D&R'dan ikinci kitabı sipariş ettim.

percy 12 yaşında ve diğer melezlerde ortalama öyle ama kitap kesinlikle çocuk kitabı değil ya da şöyle söylemek lazım harry potter ne kadar çocuk kitabıysa bu da o kadar çocuk kitabı. konuya gelirsek biri zeus'un ilk şimşeğini çalmıştır percy'nin babası poseidon suçlanmaktadır ve tanrılar arasında kıyameti andıran bir savaş çıkacaktır. bu savaşı engelleyebilecek tek kişi de yarı-tanrı perseus jackson ve arkadaşlarıdır.

ilk başta bana çok sinir bozucu gelen şey percy'nin bir türlü hangi tanrının oğlu olduğunu kimsenin çözememesiydi. çocuk suları kontrol edebiliyor, suya girdiğinde yaraları iyileşiyor hala acaba hangi tanrının çocuğu diye düşünüyorlar. poseidon olduğu çok açık değil mi be arkadaşım?

mitolojik yaratıklar sürekli olayların ortasındaydı bu da o mitolojik ortamı kanlı canlı hissetmenizi sağlıyor özellikle cehennem köpeğinin kırmızı toplarla oynamaktan hoşlanması, kayıkçının zam istemesi sizi gülümsetiyor..

percy'nin gururlu tavrı sizinde göğsünüzü kabartıyor savaş tanrısına cesurca göğüs germesi, medusa'nın başını olimpos'a yollaması gerçekten mitolojiye çok farklı bir bakış açısı olmuş. kitap boyunca poseidon hain ve de alçak bir adam gibi görünse de sonuna doğru anlaşılıyor ki aslında durum öyle değil poseidon'da ilerleyen kitaplarda gerçek bir ebeveyn gibi insafa gelecek gibi..

kitabın sonu oldukça tahmin edilebilirdi sadece ihanet eden arkadaş konusunda ters köşe yaptılar ama daha dikkali bir okuyucu belki de daha evvel fark ederdi bilemiyorum biraz değil oldukça dikkatim dağınıktı okurken yine de kesinlikle önerdiğim bir kitap türkiye'de çoktan 14 basım yapmış zaten..

bir de film var çekilmiş ama henüz izlemedim sanırım seriyi bitirmeden de izlemem ama sizin için fragmanını koyuyorum alt yazılısını bulamadım ne yazık ki:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...