10 Kasım 2013 Pazar

ARAF (PROVIDENCE) - JAMIE McGUIRE #1


aman aman allahım ne harika bir kitap okudum ben öyle! evet arkadaşlar yine bir övgü yazısıyla karşınızdayım benim için on numara beş yıldız bir kitaptı.. goodreads puanı 5/4.08 benim kişisel puanım 5/4.75 neden  puan kırdın derseniz o 0.25'lik puanı da sırf ryan için kırıyorum istemeye istemeye, nazar boncuğu olsun:)

araf.. bu kitabın kapağını gördüğüm ilk an zaten kapağa aşık olmuştum hep sorulur, tartışılır kapakların kitap tercihlerimize etkileri var mı? diye.. ben kişisel cevabımı veriyorum bu konuda evet kesinlikle var.. harika kapak tasarımının üstüne ayaklı bela kitabıyla kalbimi fetheden jamie mcguire'nin kaleminden çıktığını öğrenince tamam dedim bu kitap alınır, okunur..

sonra konusunu okuduğumda tereddüt yaşamadım desem yalan olur.. meleklerle ilgiliydi konu ve meleklerle benim aram pek iyi değildi.. o herkesin bayıldığı, bittiği kemikler şehri benim hiç ilgimi çekemedi mesela. aynı şey bir kaç defa daha başıma gelmişti, buna melek fiyaskosu diyelim. ama risk almaya karar verdim en kötü beğenmediğim bir kitap okumuş olurdum değil mi? bu riski aldığım için çok mutluyum. iki gün içinde bitirdiğim kitabı oldukça sürükleyici buldum. kitap hakkında pek fazla yorum yok henüz çünkü kendisi çok taze ama olan yorumlardan birinde de kitap için değişik, akıcı değil, goodreads'ta zaman kaybı diyenler olmuş gibisinden bir şeyler okudum.. ben bütün bu tespitlerin aksini savunuyorum kesinlikle ve kesinlikle çok beğendim..

benim aşk temalı fantastik kitaplardan beklentim vurdu, kırdı, aksiyon, heyecan falan değildir o yüzden bilakis bu saydıklarımın dozunda tutulması ve ayarının kaçırılmaması beni mutlu etti.. klişelerden sıyrılmışız çok şükür ki asıl kız fakirlikten sürünmüyor, açlıktan bayılmıyor, dudağını dişlemiyor, yolda tökezlemiyor, güzel olupta kendisini çirkin sanmıyor.. sonunda normal bir kadın karakter görebiliyoruz bu da beni çokça mutlu etti. nina gerçekten sevilesi bir kız..

jared dersek efendim esas erkek karakterimiz.. istediğim bütün özelliklere sahip. yakışıklı, espirili, aşık.. aşk konulu fantastik bir kitapta görmek isteyeceğiniz tek ama tek erkek tipi. bana göre süper bir gelişme olarak bu karakter de özgün.. adam sadist değil, pek çok ünlü kitap karakterinin aksine cinsel tercihleri gayet normal, geçmişten gelen bir travması hiç yok, über, süper, windows ve microsoft şirketlerini birbiriyle çarpıp apple'la toplamınızı gerektirecek kadar olmaması gereken boyutlarda zengin değil, müzik listeleri de yok hobareyy çok sevdim ben jared'i..

kitapta bana göre tek can sıkıcı ayrıntı şu ryan denen eleman.. sürekli bir yavşama hali, bir kendini bilmezlik, bir terbiyesizlik.. adam tamamiyle can sıkıcı bir karakter.. "çık aradan adana" deyiminin ete kemiğe bürünmüş hali bir o kadar da hadsiz.. valla jared bunu aralıksız elli sayfa dövse satır atlamadan okurum yemin ediyorum.. o derece can sıkıcı kendisi.. bu arada kim bu ryan derseniz. ikinci erkek karekter diyeyim alacakanlık'ın jacob'ı neyse providence'nin ryan'ı o..

spoiler ve ayrıntı vermeden daha fazla ne yazabilirim gerçekten bilmiyorum ama şöyle söylemeli ki bu aşka hem çok özeneceksiniz hem de ben yapabilir miydim diye soracaksınız kendinize.. bir düşünün birini ne kadar severseniz sevin her an sizi dinlediğini, izlediğini ve dahi hissettiğini bilmeye dayanabilir miydiniz? sırsız bir yaşam.. ya da sonsuza kadar ayrılamayacağınız bir erkek arkadaşınız olduğunu düşünün hayatınız boyunca uzansanız dokunabileceğiniz bir mesafe de olan bir eski sevgili..

zor ve zor olduğu için de bir o kadar güzel bir aşk bu.. kelimenin tam manasıyla hayatları birbirlerine bağlı. okuduğunuzda bunu çok net anlayacaksınız.  jamie mcguire ününü asıl olarak tatlı bela, ayaklı bela kitaplarıyla yakalamış olsa da bana göre nina ve jared çok daha güzel bir hikaye, çok daha büyük bir aşk.. fantastik olmasına rağmen daha çok size işleyen bir hikaye.. yazarın kitaplarını kendi içinde kıyaslarsam nina'yı on yüz bin milyon kere abby'e tercih ederim.. mutlaka tavsiye ediyorum ve ikinci kitabı delice bir sabırsızlıkla bekliyorum..

keyifli okumalar..







3 yorum:

  1. hoş bir tanıtım olmuş..

    YanıtlaSil
  2. Geveze Kitap Kurdu beğendim diyorsa vardır bir hikmet :) Ben de gündemime aldım elimdeki kitabı bitirir bitirmez hemen başlayacağım..

    YanıtlaSil
  3. Almıştım ama sınavlar yüzünden kenarda bekletip duruyordum :) Yarıyıl tatili gelse de hemen başlasam :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...