28 Kasım 2013 Perşembe

KEMİKLER ŞEHRİ (CITY OF BONES) - CASSANDRA CLARE


herkesi saygı ve sevgi ile selamladıktan hemen sonra hızlı bir şekilde kitapla ilgili yorumuma geçiyorum. biliyorsunuz bu kitap aynı zamanda yılbaşı çekilişimizde hediye olarak verilecek kitaplardan sadece bir tanesi (ve sizlerin oylarıyla en çok istenen hediye ünvanını da aldı). şimdi bu benim kitabı eleştirmeme engel olacak mı? hayır arkadaşlar. asla engel olmayacak.

öncelikle şunu söylemek istiyorum yazarın dilini sıkıcı buldum. konu diğerlerinden farklı olmak adına bazen aşırı derecede karmaşıklaştırılmış. clary karakteri insanda hiç de hoşnutluk yaratmayan bir tip. kısaca ben clary ile arkadaş olmak istemem, sevgili olmak istemem ve kısacası kendimi onunla özdeşleştiremem. fazla sığ ve hiçbir yeteneği olmayan bir karakter. jace ise gölge avcısı ünvanı ile yaşamını savaşarak geçirmiş bir centilmen ama hiç tanımadığı bir adama inanacak kadar da aptal. yani cidden bırakın insan üstü  bir varlığı normal bir insan bile hiç tanımadığı bir adamın sözlerine bu kadar inanmaz yani.

clary'nin annesi jauqline yani bir insan öz evladına nasıl bunları yapar diye düşündürtüyor insanı.. hani korumak falan filan bir yere kadar. bu kadar bilgisiz bırakılabilir mi? yani büyük bir tehlike altında bu çocuk nasıl minicik bir hazırlık yapmazsın be kadın? bir de çocuğun üzerinde süper büyüler (bir iblis efendisine yaptırmış üstelik) kullanarak hafızasını silmeye falan yani hangi anne yapar ya? cidden bu kısımdan da rahatsız oldum.

kitabın hikayesi kısır bir hikaye.. geliştirilmemiş veya yazara çok yüklenmek istemiyorum ama geliştirilememiş. aslında biraz daha farklı karakterler ve biraz daha hayal gücü ile inanılmaz derecede hoş ve sürükleyici bir kitap çıkabilirdi ortaya.

şimdi zaman geçirmek için okunabilir mi derseniz? elbette okunur ve keyifli zaman geçirebilirsiniz. biraz aslında bu beklentilerinizle ilgili. ben kendi adıma çok fazla kitap okuduğum için ve çok daha çeşitli hikayelerin değişik anlatımlarına hakim olduğumdan bu kitap yetersiz kaldı diyebilirim. tüm dünyada çok ses getirdi, filmi falan çekildi eyvallah. kabul ediyorum zaten başarısını. ancak ben pek beğenmedim demekten de korkmuyorum.

son olarak sözlerime şunu eklemek isterim ki; genelde ben filmden ziyade kitabı beğenen bir insanımdır. her zaman kitap daha ayrıntılı daha hoştur. ancak bu kez kesinlikle film daha akıcı diyebilirim.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...