14 Kasım 2013 Perşembe

NEPTÜN'ÜN OĞLU (THE SON OF NEPTUNE) - RICK RIORDAN


artık beni takip edipte percy jackson sevgimi bilmeyen kalmamıştır herhalde.. percy jackson ve olimposlular serisini bitirdikten sonra direkt olimpos kahramanları serisine geçtim. fakat percy ilk kitabın tamamında kayıp kahraman olduğu için pek bir hayal kırıklığı yaşamadım da değil.. bu kitapta sonunda kavuşuyoruz percy jackson'a ve benim içinde kitabı sevme nedeni oluyor başlı başına. tabii pinuccia'nın etkinliği çerçevesinde de bana katkısı var bir serinin son üç kitabının ilki oluyor kendisi:)

neptün'ün oğlu percy jackson'ın kayıp olduğu sürede ne yaptığını, hafızasının geri gelme sürecini falan anlatan bir kitap. percy'nin roma kampında olduğunu geçen kitaptan biliyorduk o yüzden kitap roma kampına ulaşmasıyla başlıyor..

bir "yunanlı" aşağılaması dönüyor ortamda nedensiz biçimde kamp gaddar. üzerinden adeta güç damlayan percy'yi en kötü lejyonlarına veriyorlar mantıksızlığın dibini bularak. işte burada kitabımızın diğer iki ana karakteri devreye giriyor. hazel ve frank. hazel bir pluton -hades- kızı, frank'sa mars -ares- oğlu. percy'le tanışıyorlar ve arkadaşlık ediyorlar. ikisi de çok iyi çocuklar fakat ikisininde büyük sırları var..

kamplar arası bariz farklar var.. ve melez kampını ölümüne özledim. kehanette  bahsedilen yedi melezse artık tamamen belli oldu. annabeth, percy, leo, piper, jason, hazel ve frank.. kayıp kahraman ve neptün'ün oğlu aslında tamamen hazırlık ve geçiş kitapları oldular.. düşmanları ve jason, piper, leo üçlüsünü tanıdık. roma kampını müttefikleri ve hazel'le frank'ı tanıdık.. hikayenin temeli oluştu. önümüzdeki kitaplar artık asıl olaya gireceğimiz yerler..athena'nın işareti'nde çok büyük olaylar olacağını bekliyorum ben..

kafamı kurcalayan sorular da kitapla ilgili neden babası percy'le iletişim kurmuyor? bunu zeus'un yasaklamasıyla açıklayamayız çünkü neredeyse bütün diğer tanrılar kaçak göçek de olsa çocuklarıyla ilgiliydi.. ve belirtmeden geçemeyeceğğim bu hera'ya ciddi ciddi sinir oluyorum juno veya hera her hali ve şekliyle sinir bozucu kadın tamamen.. tabii ilginç bir durumda yok değil.. ares nam-ı diğer mars.. romalı haliyle ares aslında hiç sinir bozucu bir adam değil.. bilakis mars saygı uyandırıcı hatta neredeyse bilge.. ilgili bir baba bile sayılabilir kesinlikle çok şaşırdığım bir ayrıntı oldu..

kitap'ta yine bir görev var elbette ki görevi müjdeleyen mars'ın ta kendisi.. thanatos -azrail- kaçırıldı ve yaratıklar ölü tutulamıyor.. bazı kahramanlar ve belki de ölümlüler bile açık kalan kapılardan kaçabiliyor, ruhları tekrar cisimleşebiliyor.. ölmeyen yaratıklarla yapılan bir savaş kazanılamayacağına göre thanatos'un kuzey kutbunda hapsedildiği yerden kurtarılması ve gaia'nın alaska sınırlarında ölümsüz olan gigant oğlunu öldürmeleri gerekiyor..

imkansız gibi görünen bu görevde kahin sayesinde hiçbir yardım alamadan yollara düşüyorlar elbette ki görevi üstün başarıyla tamamlıyorlar.. frank'ın üstün güçleri ve hazel'in yardımlarıyla gigant'ı öldürüp ölümü serbets bırakıyorlar.. bu görev sırasında amazonlara uğramadan geçmiyorlar ki amazon internet alışveriş sitesini bilirsiniz.. evet evet bu savaşçılar yönetiyormuş meğerse orayı:) modern dünyaya uyarlamak konusunda bir efsane rick riordan kim inkar edebilir?

kitap sonunda percy herşeyi hatırladı, roma kampını da kurtarıp double double kahraman oldu ve jason'ın yerine yargıç ilan edildi.. 2. argo sonunda tamamlandı ve melez kampı sonunda percy'e ulaştı. ama çok kötü bi yerde bitti kitap hadi gelin sizi diğer ailemle tanıştırayım derken  pat diye son geldi.. iyi ki geç kalmışım okumakta  çünkü bir sene boyunca athena'nın işaretini beklemek zorunda kalsaydım kavuşmalarını görmek için üzülürdüm:)
hazırlık safhalarını atlattık.. düşman ve takım belirlendi..
kehanet gerçekleşsin..


2 yorum:

  1. Benim gibi bir Percy aşığı <3 Athena'nın işaretini bir yıl boyunca bekleyenlerdenim ben. Ama o kadar güzeldi ki.. Hele de kavuşma sahnesi ^^ Neyse ki Hades'in evi çıktı, yoksa o sonu okuduktan sonra beklemek tam bir işkence :D

    YanıtlaSil
  2. olimposun kanı ne zaman çıkıcak biliyomusun?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...