9 Kasım 2014 Pazar

MASUM YALAN (INTIMATE DECEPTION) - LAURA LANDON


Evet karşımızda 1800'ler ve İngiltere var. Mükemmel bir aşk romanının gerçek tanımlarından biri. İtiraf edin, İngiliz aristokrasisini, sosyetesini, entrikaları ve dedikodularını hangimiz sevmeyiz ki?

Daha önce uzun süre merak ettiğim ve olumsuz yorumlardan dolayı ancak çok geç okuma fırsatı bulabildiğim Sessiz İntikam'ı çok beğenmiştim. Yazarın ikinci kitabı Masum Yalan'ın çıktığını duyduğumdaysa anında sipariş verdim.

Kitabın basımı, kapağı, konusu, işlenişi, her şeyi hoşuma gitmekle birlikte bazı sorunlarda yok değildi. Sorunlar basım ve imla hatalarından kaynaklanan ufak tefek sıkıntılardı. Tabii bu okuma keyfinizi elinizden alacak, sizi inanılmaz rahatsız edecek düzeyde bir sorun değil. Kesinlikle içiniz rahat olsun bu kitabı her şeye rağmen rahatça romans sevenlere önerebilirim.

Kitabın konusundan biraz bahsetmek gerekirse elimizde her zaman ki gibi yakışıklı, atletik, zengin, über süper bir dük var. Esas kızımızsa 1800'ler için evde kalmış sayılabilecek yaşta ve babası tarafından istemediği birine satılmak üzere ama her şeye rağmen kendini bu durumdan kurtarmaya kararlı.

Kitapta durumu esas farklı kılan durum Vincent'ın ilk iki karısının doğum yaparken bebekleriyle birlikte ölmüş olması. Travmalı adamlar genelde ihanete uğrarlar veya eşlerini kaybederler ama bir bebek sahibi olmayı hatta evlenmeyi bile korku unsuru haline getiren bu durum travma kavramına yeni bir boyut katıyor.

Grace istemediği bir evlilikten kurtulabilmek için bütün sınırları zorladığında Vincent'la yolları ayrılamaz şekilde kesişir ve olaylar da gelişir. Hikaye çok eğlenceli, kolay okunur ve karakterler bakımından sempatik olsa da bana abartılı gelen ve özellikle değinmek istediğim bir kaç nokta da yok değil.

İlk olarak doğum olayı inanılmaz korkutucu bir şeymiş gibi anlatılıyordu ve sadece Vincent'a özgü değildi; kitabın genel havası böyle. İnsanlık tarihinin başından beri süregelen, dünyadaki belki de en doğal olaylardan birinin bu kadar öcüleştirilmesi hoşuma gitmedi.

Kitabın bir diğer zayıf yanıysa fazlasıyla tahmin edilebilir kötü adamdı. İngiliz ünvan ve miras sisteminin fazlasıyla adaletsiz olduğu bir gerçek ve bu gündeme geldiği anda insanın beyninde ışıklar çakıyor.

Tabii  söylemek isterim ki kitap bir erotik roman değil. Erotizm düzeyi gayet yerinde ve dozunda. Şimdi ki tarihi romansların bile fantazi yuvasına döndüğünü düşünürsek bunun hoşuma gittiğimi söylemem gerekir. Özetle çerezlik, kafa dağıtmalık, eğlenceli bir romandı. Tarihi İngiltere dokusuyla inanılmaz keyifli bir hikayeydi. Türünün severlerine duyurulur.

Herkese Keyifli Okumalar.

2 yorum:

  1. merhaba
    keşfettim geldim bana da beklerim.

    www.burcuaydn04.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. bu kitabı okumamıştım kitap listeme eklemeliyim şu sıralar sarah jio okuyorum...Bu bloğu yeni keşfettim takipteyim ben de beklerim..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...