29 Aralık 2014 Pazartesi

NEŞTER MÜZİĞİ - DAVID CARNOY


Kitabı alış nedenimi hemen belirtmeliyim ki ismiydi. Evet blogda benim yazılarımı takip eden dostlar bilir ne kadar tıbbi gerilim kitaplarına ve hekim kökenli olan yazarlara olan merakımı. David Carnoy'un okuduğum ilk kitabıydı. Kendisi doktor değil. Nereden mi biliyorum? Çünkü teşekkür etmiş bir doktor arkadaşına kitabın başında.

Neşter Müziği'nde çok da umduğumu bulamadığımı itiraf etmek zorundayım. Üzerinde gerilim yazmasına rağmen bence tamamen polisiye. Ancak başarılı bir polisiye diyebiliriz. Kurgu ve anlatım adına da güzel bir eser. Yazarı başarılı buldum. Polisiye türünü sevenler kesinlikle hoşlanacaklardır diye düşünüyorum. Ayrıca biraz kafa karıştırıcı bulmaca gibi bir olaylar örgüsü söz konusu. Önceden tahmin edemeyeceğiniz, gerçekten lezzetli bir roman olmuş.

Dr. Cogan başarılı bir travma cerrahıdır. Hastanede nöbetçi olduğu gece trafik kazası geçiren Kristen'ı ameliyat eder ve tedavi altına alır. Kristen ve arkadaşı Carrie  doktordan çok hoşlanmış tabir-i caiz ise  kafayı doktora takmışlardır. İyi niyetli davranan Dr. Cogan bu kızlara bir parça yakınlık gösterir, sohbet eder. Sohbet sırasına Dr. Cogan'ın kapı komşusu olan çocuğun da kızlarla aynı liseye gittiği ortaya çıkar. Bu çocuğun yüzüne bakmamış olan kızlar Dr. Cogan'a komşu diye birden bire çocuğa ilgi göstermeye başlarlar.

Kristen günlüğüne Dr. Cogan ile cinsel ilişkide bulunduğunu ve bunu kendi isteğiyle yaptığını yazar. Günlüğü bulan ve okuyan aile tabi ki konunun üzerine gidecektir çünkü Kristen henüz 17 yaşındadır. Babası çok katı bir tutum sergilemiş olaya polisi karıştırmakta ısrar ettiği için Kristin çareyi intihar etmekte bulmuştur. Arkadaşının intiharından sonra iyice korkan ve suçlu hisseden Carrie ise Dr. Cogan ile Kristen'i  o gece birlikte olurken gördüğünü iddia eder. Bütün bunlar yetmezmiş gibi bu davanın soruşturmasına çocukluğunda bir doktorun tecavüzüne uğramış olan dedektif Madden atanır. Sonrasında da tabi ki olaylar olaylar.

Bu kitapta hukuksal anlamda "öngörülebilir hasar" denilen bir kavram üzerine hikaye oturtulmuş. Aslında bence burada öngörülebilir hasarı veren Kristen'in anne ve babasıdır. Kız ısrarla şikayetçi değilim ben istedim oldu derken polisi çağırıp şikayetçi olmak ne kadar doğru? Bence kızın intiharı tamamen ailenin suçuydu. Öngörülebilir hasarı kendi kızlarına kendileri vermişlerdi.

Aslında başlangıçta kitapta umduğumu bulamadığımdan olumsuz bir yorum yapacağımı düşünüyordum. Ancak kitabın sonu hikayenin bitişi açısından son derece yaratıcı ve başarılı bulduğumu belirtiyor ve türünün sevenlerine tavsiye ediyorum efendim. Polisiye seven tüm okurlara şiddetle tavsiye ederim. Ayrıca iddia ediyorum ki son sayfaya kadar asla bulmacayı çözemeyeceksiniz.


Herkese Keyifli Okumalar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...