10 Ağustos 2015 Pazartesi

YILANIN GÖLGESİ - RICK RIORDAN


Rick Riordan'ın Kane Günceleri serisinin son kitabı Yılanın Gölgesi'ni biraz evvel bitirdim. Açıkçası mısır mitolojisini Riordan yorumuyla bile olsa bu kadar seveceğimi tahmin edemezdim. Seri de kitap da mükemmeldi.

Konudan biraz bahsetmek gerekirse Apep uyanmıştır ve bütün dünyayı hatta kainatı yok etmek istemektedir. Bunu -yani kıyameti- durdurabilecek tek kişiler de Kane ailesinin ta kendisidir. Her zaman ki gibi bütün bu felaketleri önlemek için bir kaç günleri vardır. Kötülükle ve yaratıklarıyla savaştıkları yetmezmiş gibi ikiye bölünen büyücüler de kendi içinde savaşmakta ve Carter'ın amcası Amos'a saldırmak üzere birlikler toplamaktadır.

İşte bu ortamda dünyayı kurtarmaya çalışmak ancak Rick Rioardan yazınca bu kadar eğlenceli olabilirdi.Kitap yine iki kardeşin bakış açısından anlatılmıştı. Her zaman ki gibi hikaye iki koldan gelişti ve finalde birleşti. Serinin diğer kitapları Kırmızı Piramit ve Ateş Tahtı'nı zaten daha önce yorumlamıştım. Bu seriyi ne kadar sevdiğimi görmek için o yazılara da bakabilirsiniz.

Hikaye tam olarak istediğim gibi gelişti. Carter'ın hak ettiği gücü elde etmesini ve bu yükü sırtlayacak cesareti göstermesini istiyordum ve öyle de oldu. Anubis ve Walt açmazı öyle bir şekilde çözüldü ki bir an için Sadie'nin yerinde olmak istedim desem yalan olmaz ama spoiler vermek istemediğim için çok fazla bir şey anlatamıyorum.

Karakterlerin yaşı biraz daha büyük olsa açıkçası oldukça memnun kalırdım. Çünkü bir çok konu çok daha rahatlıkla işlenebilirdi. Özellikle Zia ve Carter arasındakileri daha ayrıntılı ve detaylı görmek isterdim. Yazarın bir başka serisinde Percy ve Annabeth arasındaki ilişkiyi tam da bu istediğim halde görebildik. Çünkü karakterler büyümüştü. Eh dile kolay sonuçta tam 11-12 kitaptan bahsediyoruz. Kane Günceleri ne yazık ki üç kitaplık bir seri.

Yine de yazar okuyucuya göz kırpmayı ihmal etmemiş. Bütün hikayeyi tam anlamıyla bağlasa ve herkesi tatmin etse de devam edebilme hakkını saklı tutabilmek için gelecekteki olası felaketlerden söz etmeyi unutmamış. Fantastik sever bir okuyucu olarak kitabı ve seriyi herkese tavsiye ediyorum.

Herkese Keyifli Okumalar...

1 yorum:

  1. Anubis ve Walt çıkmazının nasıl çözüldüğünü lütfen anlatır mısın

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...