14 Aralık 2015 Pazartesi

MEMLEKETİ BEN KURTARACAĞIM! - GÜLSE BİRSEL


 Evet bu sefer sizlere anlatacağım kitap bir roman değil. Sanırım Memleketi Ben Kurtaracağım için daha çok deneme tarzında yazılmış kısa hikayeler demek yanlış olmaz. Açıkçası Gülse Birsel'i ve yaptığı işleri severim. Ülkede küfür kafir dışında komedi yapan pek insan olmadığından yaptığı işleri beğeniyorum.

Daha önceki kitaplarını da çıktığı zamanlarda okumuş ve bolca sevmiştim. Bu sefer ki kitabı o kadar da sevemediğimi ne yazık ki söylemek zorundayım. Güldürmüyor muydu güldürüyordu. Kitabın da iddiası bu ve karşılığını veriyor. Aldığım için mutsuz muyum? Hayır asla. Fakat kitabın az da olsa ve bu beklentiyi arka kapak yazısıyla bile sürekli kırmaya çalışsa da bir siyasi hiciv iddiası da var.

Asıl sıkıntı da benim için tam da burada. Şu ortamda hiç kimse yeteri kadar cesur değil evet ama siyasi taşlama yazıyorum diye çıktığınız zaman sanki ironiden daha fazlasını yapmanız gerekiyor gibi. Üstelik bu ironi bazı yerlerde öylesine belirsiz ki "ironi yapıyorum" diye belirtme ihtiyacı hissettiği bölümler bile var. Bu açıdan kitabı başarısız ve yazım dilini en yalın ifadeyle korkak buldum. Bu açıdan çok şey bekleyenler kitap hakkındaki beklentisini düşürmeli derim.

Benim için diğer bir sorunsa -ki aslında sorun demek doğru olmaz- kitabın neredeyse her sayfasında yazarın girdiği kendini övme çabasıydı. Sürekli bir şaka halinde ve sürekli bir mütevazilik balonu içinde olsa da "Başarılıyım, yetenekliyim, allah kahretsin ya çok güzelim." mesajını çok net şekilde hissettiriyor ve bu bir süre sonra komik olmaktan çıkıyor.

Amma gömdün hani seviyordun diyenler için olumlu yanları sona sakladım. Aslında kitabın sadece bir kısmı siyasetle ilgili. Geri kalanı popüler kültürün bize etkisiyle alay eden ve günlük yaşamda karşımıza çıkan rutinleri eğlenceli bir bakış açısıyla eleştiren yazılardan ibaret. Önceki kitapların havası yakalanmış mı? Evet kesinlikle.

Özellikle kitabın son bölümünde Gazanfer Özcan'dan bahsedişi ve bahsetme şekli bile kitabı almanız için ve sevmeniz için başlı başına bir sebep. O yüzden siyasi bir kitap değil de gülmeye eğlenmeye odaklı bir kitap aldığınızı bilerek alırsanız kitabı sevmemeniz için hiçbir neden yok. Birazcık keyiflenmek isteyen herkese tavsiye ediyorum.

Herkese Keyifli Okumalar...

1 yorum:

  1. diğer kitapları sevmiştim bunu henüz alamadım ama alıp okuyacağım..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...