18 Eylül 2018 Salı

KÖTÜ KIZLAR ÖLMEZ - KATIE ALENDER


Bugün sizlere aslında çok sevdiğim bir tür olan ancak son derece vasat bulduğum bir kitaptan söz edeceğim. Efendim "Kötü Kızlar Ölmez" adlı kitabımızın kapak tasarımı mükemmel düzeyde diyebilirim. Gördüğü andan itibaren beni kendine çekti ve tüylerimi diken diken etti. Ancak bir türlü okuma imkanı bulamadığım bu kitabı nihayet okuma fırsatı bulduğumda hiç de paketi kadar etkileyici olmadığını anladım ve derin bir hayal kırıklığı yaşadım. 

Nedenini şöyle izah edeyim. Arkadaşlar genç edebiyatı konusunda bir çok kitap okumuşuzdur. Yani neticede ilk kez liseliler arası muhabbete konu olan kitap bu değil. Ancak lise muhabbetinin bu kitapta mide bulandırıcı düzeyde vıcık vıcık  ilk kez ele alındığına şahit oluyorum. Benim kanımca bu da aslında hikayenin çok da ayaklarının yere basmamasından kaynaklı. Yazar çok ilginç bir başlangıç yakalamış  ama bir türlü geliştirememiş gibi duruyor. 

Efendim asıl kızımız Alexis ancak herkes kendisine Lexi diyor. Bu hanım kızımız aykırı olmak adına her şeyi yapan cinsten. Ayrıca nedendir bilinmez ponpon kız alerjisi bulunmakta. Onlara ayrı bir gıcık oluyor tabir-i caiz ise kıl kapıyor diyelim. Nerede gotik tip var bu hanım kızımız onlarla birlikte. Tek olumlu özelliği fotoğraf sanatına olan ilgisi. Zaten açık söyleyeyim yazarın da tek araştırıp bir kaç teknik detay verebildiği konu sanırım bu olsa gerek. İşkolik bir anne, biraz sorumsuz bir baba, ve aşırı sorunlu bir kız kardeşe sahip Lexi. Topluma olan hıncı yüzünden aykırı davranış şekillerine yöneldiğini düşünüyorum Lexi'nin. 

Günlerden bir gün evde acayip olaylar gelişmeye başlar. Ne yazık ki Lexi dışında kimse ne olduğunun farkında değildir. Örneğin evde kendi kendine açılan ya da kapanan kapılar,  kapatılamayan klima, açıklanamayan parıltılı ışıklar... Şimdi burada hemen şu düşüncemi dile getirmek isterim; korku unsurları daha net, daha vurucu olabilirdi. Belki de yazarın bu unsurları okuyucuya yansıtma konusundaki  başarısı sorgulanmalı. Bilemiyorum eksik bir şeyler var. Halbuki cidden bu tarzı çok ama çok severim. Hani böyle ürpermeye hazır bir şekilde aç gözlerle okuyorum. Biraz olsun rahatsız etmesi gerekirdi bence.

Türün sevenleri için önerilebilir belki ilginizi çekerse hoş zaman geçirmenizi sağlayabilir. Ancak bu konu çok daha iyi bir şekilde işlenebilirdi. Ortaya çok daha muazzam bir roman çıkabilirdi. Çok büyük bir beklentiniz yoksa idare edebilir. Fakat altını çizerek söylüyorum kapak tasarımını yapan her kimse kutluyorum. Bu kadar başarılı olabilirdi gerçekten söylüyorum inanılmaz bir enerjisi ve estetiği var, insanı çekiyor kendine. Yani burada sayfalarca anlatabilirim kapak tasarımının hissettirdiklerini ama konumuz bu değil.

Herkese Keyifli Okumalar...

1 yorum:

  1. övgüler duymuştum kitap için hatta almayı düşünüyordum ama sanırım bu detaylı ve güzel yorumundan sonra bir tık geride kaldım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...