28 Haziran 2019 Cuma

BEBEK EVİ (SANDMAN 2.CİLT) - NEIL GAIMAN


Merhabalar, bugün Bebek Evi'nden bahsedeceğim. Daha evvel ilk cildini anlatmış ve aşırı beğendiğimi söylemiştim. Bu defa yorum sırası ikinci cildinde. Bebek Evi bana sorulacak olursa tam anlamıyla bir geçiş hikayesi. Çok fazla şeyden bahseden ama pek fazla şeyden bahsetmeyen bir hikaye.

Yeni karakterlerimiz ve ilk hikayedeki karakterlerin devamı niteliğinde esas karakterlerimiz var. Birinci ciltten tamamen bağımsız görünse de aslında orada yaşanan hadiselerin evreni etkileyiş şekli söz konusu. Bebek Evi bize hem Sandman'ı hem de Neil Gaiman hikayeciliğini tanımak için bir fırsat sunuyor. Ana kurgudan bağımsız bir çok yan hikayenin varlığı başlı başına bir keyif.

Rüyaların lordunun da bir kalbi varmış ve bu kalp vaktiyle bir evrenin yıkılmasına sebep olmuş. Şimdi Sandman niçin görev aşkıyla böylesi yanıp tutuşuyor daha iyi idrak etmek sanırım mümkün. Üstelik ölüm dışında tanıştığımız yeni aile üyeleri ve ki o da "arzu" oluyor. Tam da olması gerektiği gibi çizilmiş sığ, şımarık ve egoist bir aile üyesi, yani onu  ölüm kadar sevmedim.

Tarihin, zamanın, evvelin başından beri hayatta olan kadim varlıkların arkadaşa ihtiyacı olmadığını düşünüyorsanız bu hikayeler sizi yanıltacak. En iyi örneklere kafa tutabilecek seri katiller ve caniler konferansı bile korku hikayesi olarak başlı başına bir edebi değer.

Bebek Evi'ni ilk cilt kadar beğenmesem de bir solukta okudum. İşin aslı şu ki Sandman karakterini ve çizgi roman okumayı sevdim. Üçüncü cilde ilk fırsatta başlamak istiyorum fakat şu an okumakta olduğum başka bir eser olduğundan fırsat bulamadım.

Son olarak bahsetmek istediğim kısım çizim ve basım kalitesi. Sandman eğer bu kadar sevildiyse yazarının olduğu kadar çizerinin emeği de yadsınamaz. Harika görsellerle hazırlanmış bu çizgi romanın türkçe baskısını İthaki Yayınları yapıyor. Renk kalitesinden tutun çizim kalitesine gerekten harika bir eser ortaya çıkarıyorlar ve kütüphanemin en nadide kısmında duracaklar.

Herkese Keyifli Okumalar...


1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...