24 Ocak 2014 Cuma

YOLUN SONUNDAKİ OKYANUS (THE OCEAN AT THE END OF THE LANE) - NEIL GAIMAN


ne diyeceğimi gerçekten bilemiyorum aslında ciddi ciddi şaşkınım ve kafam karışık neil gaiman sürekli adını duyduğum ve her zaman övgüyle bahsedilen bir yazardı. ben sürekli istesemde nedense unutulup gidiyordu bir türlü okunamadan..

yolun sonundaki okyanus benim yazarla tanışma kitabım oldu bu yüzden ve gerçekten beni inanılmaz şoke etti kitap sürekli kendimi tekrarladığımın farkındayım ama gerçekten hiç beklemediğim bir tarzla karşılaştığım için beni mazur görün..

yazarın zaten fantastik yazdığını biliyordum ama artık kafamızda fantastik nasıl bir tanım oluşturmuşsa biribirine aşık olan iki ergenden bağımsız bir fantastik düşünemez hale gelmişim ben yoksa bu kadar şaşırmam başka türlü açıklanamaz..

orta yaşlı bir adamın ağzından başlayan hikaye önceleri gayet sıradan hani normal günlük hayatta geçen hiçbir fantastik öğe içermeyen bir kitap olarak çıkıyor karşına yolun sonundaki okyanus. çocukluğunda yaşadığı evi ziyaret eden bir adam ve onun geçmişe dair anıları, buhranları olarak başlayan şey birden bire 7 yaşında bir çocuğun anlattığı fantastik bir romana dönüşüyor.

üstelik o kadar masum ama o kadar gerçek bir anlatımla oluyor ki bu.. alacakanlık, vampir günlükleri, ne bileyim ya da anita blake serisi, en son okuduğum lux serisi.. yani bildiğimiz fantastiklerin hepsi karizma kasıyor, etkiliyeci dövüşler, etkileyici bakışlar, tavırlar anita'nın içi boş şeytani gülümsemeleri özellikle bilinir elinde silahla birini öldürmeye karar verdiği anda oluşan kendini bile korkutan o gülümseme.. ben mesela bu anlatılan sahneyi kamera açılarından, ışıklara kadar ağır çekimde hayal edebiliyorum ne bileyim sanki her şey kameralara oynuyor.. oysa bu kitap böyle değildi doğallığı, yalınlığı çarpıcı bir şekilde sadece 7 yaşında bir çocuğun dikkat edebileceği detaylarıyla romantizmden uzak fantastik gibi fantastik bir kitaptı.. nedense bana çok iyi geldi belki de ne okursam okuyayım aslında sürekli aşk romanı okuduğum için bu kitap bana bu kadar çarpıcı gelmiş olabilir iyi bir aşk hikayesini hiç bir şeye değişmem ama çelik grisi gözleriyle delici bakışlar atan milyonerlerle arama biraz mesafe koysam da olur..  bekle beni neil :)

kitap hakkında çok fazla şey yazamadım takdir edersiniz ki spoiler verecek en ufak bir detaya girmek istemiyorum. kitap alınmalı mı? evet iki saattir övgüyle ve heyecanla bahsettiğime göre alın arkadaşlar kitap okunmaya değer ben çok beğendim :)  neil gaiman'ın en iyi ve ünlü kitabı amerikan tanrıları diye duymuştum ama fark etmez.. artık kendisi benim için favori yazarlar listesinde sanırım bir süre artık buna takarım ben kafayı bütün eserler bitirilecek :)

keyifli okumalar..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...