19 Ocak 2015 Pazartesi

EN İYİ FANTASTİK KİTAP SERİLERİ #İLK10


Kitapları çok seviyorum ve eminim ki bu blogu takip eden herkes kitapları çok seviyor. Kitap yorumlarının yanı sıra yeni şeyleri de sizlere tanıtmayı ne kadar sevdiğimi biliyorsunuz. Bu sefer ki listemiz yeni sayılmasa da benim okuduğum bütün fantastik serileri içine alıyor.

Bu arada hemen belirtmek isterim listede elbette eksikler olacaktır. Çok tanınmış kimi serileri bilerek liste dışı bıraktım. Sonuçta Amerikayı yeniden keşfetmenin alemi yok. Alacakaranlık serisi, Harry Potter serisi, Açlık Oyunları serisi gibi artık fantastik kategorisinin kült eserlerini zaten hepimiz biliyoruz. Şimdiden herkese keyifli okumalar diliyorum.


ANITA BLAKE SERİSİ


Bu seriyi tanımlamak için ne söylemek lazım bilemiyorum. Anita Blake vampir evreninin ve vampir dünyasının adeta tanrıçasıdır. Açıkçası Anita Blake romanı okumamış biri vampir edebiyatına vakıfım dememeli. İlk 7-8 kitap özellikle tekrar tekrar okunacak cinsten.

Kurt adamlar, vampirler, aslan adamlar ve daha bir çoklarının herkes tarafından bilindiği bir evrenle tanışmak ister misiniz? Böyle bir dünyada FBI doğaüstü canlıların işlediği suçlar için özel bir birim kurar. Hiçbir hapishanede tutulamayacak kadar güçlü canlılar için verilecek tek ceza bellidir. Ölüm. Anita Blake şehrin, eyaletin hatta ülkenin en iyi vampir avcısıdır. Vampirler arasında adı korkuyla telaffuz edilen bu avcının diğer lakabı da "Cellat"tır.


Ölüm ve büyüyle sarıp sarmalanmış hayatı Anita'ya hak ettiği saygınlığı kazandırırken Anita insanlığına bütün ruhuyla insanlığına tutunmaya çalışır. Bütün bu kargaşa ve kıyımın içinde Anita'nın hayatını başından sonuna kadar değiştirebilecek tek kişi Şehrin Efendisi Jean-Claude'dan başkası değildir. Anita Jean-Claude'un cazibesine kapıldığında onu öldürmek veya sonsuza kadar kalbini kaptırmak arasında bir seçim yapmak zorunda kalır. Artık Anita için vampirler mezar kaçkını cesetlerden çok daha fazlasını ifade etmektedir.

*******
               
GECE EVİ SERİSİ


Eğer fantastik edebiyatın gençlere yönelik bir örneği yok mu diye soruyorsanız bu seri hiç şüphesiz ki dualarınızın cevabı olabilir. Vampirlerin bütün dünya tarafından bilindiği ve kabul edildiği bir evrende Zoey çaylak bir vampir olarak işaretlenir. Ne yapacağını bilemez bir halde kendini gece evinde bulur. Çünkü çaylak vampirlerin etraflarında yetişkin bir vampir olmadan çok fazla yaşaması mümkün değildir.


Her gece evinde vampir tanrıçası Nyx'nin bir yüksek rahibesi bulunur. Rahibe vampirleri ve çaylakları korumak ve yönetmekle görevlidir. Zoey Tulsa'daki gece evinin yüksek rahibesi Neferet'le tanıştığında ona adeta hayran olur. Neferet'in iyilik dolu sihirli yanı aslında sadece gerçek yüzünü maskelemenin bir yoludur. Zoey Neferet'in içindeki kötülüğü fark ettiğinde tanrıça Nyx tarafından kutsanır ve ilk çaylak yüksek rahibe olur. İyiyle kötünün mücadelesi hiç bu kadar eğlenceli olmamıştır.

**********


TANRIÇA SERİSİ


Fantastik seriler deyince ister istemez yazı P. C. Cast güzellemesine dönüşüyor. P.C. Cast'ın Türkiye'de yayımlanan ilk serisi Gece Evi olsa da Tanrıça serisini çok daha başarılı buluyorum. Gece Evini aksine karakterlerimizin hiçbiri ergen değil. Gerek işleniş biçimleri, gerek konularıyla Tanrıça Serisi yetişkin okuyucu için çok uygun.



Serinin bütün kitapları birbirinden bağımsız ve hepsi başka kadınların başına gelen mitolojik, büyülü olayları konu alıyor. Sersem Bella'ya Edward'ın aşık olmasından bile daha mucizevi şekilde hatunlar sonunda Yunan Tanrılarını kapıveriyor. Serinin bütün kitaplarını ayrı ayrı sevsem de Hades ve Persephone efsanesini konu alıyor. O kitaptan sonra Hades'in favori tanrım olduğunu söylemek hiç zor olmaz.

**********

VAMPİR GÜNLÜKLERİ SERİSİ


Bu da aslında liselilere önerdiğim serilerin başında geliyor. Yazımdili akıcı, olay kurgular falan fantastik kelimesininin kesinlikle hakkını veriyor. Her şeyden önce sadece The Vampire Diaries gibi bir diziye ilham kaynağı olduğu için bile seriye bir şans vermeli.


Tabii Gossip Girl sevenler kitap serisiyle dizinin neredeyse hiçbir ilgisi olmadığını bilecektir. (Not: Dizi daha güzel.) Vampir Günlükleri serisinde de aynısı geçerli diziyle konu olarak neredeyse hiçbir bağları yok. Ve belirtmek zorundayım ki dizi daha güzel.

**********

PERCY JACKSON VE OLİMPOSLULAR SERİSİ


Kapaklara bakıp da lütfen çocuklarla ilgili bir seriyi bize öneriyor; çıldırmış olmalı demeyin. Korkunç kapak seçimlerine rağmen Percy Jackson serisi adeta mitolojik bir insanlık dersi gibi. Rick Riordan'ı ayrıca tebrik etmek gerek diye düşünüyorum çünkü gerçekten bu kadar harika bir yazım dili olamaz.


Kitap hem komik, hem eğlenceli, hem aksiyonlu, hem dramatik hem de fena halde mitolojik. Gerçi insan yunan tanrılarına fena halde gıcık olmuyor da değil. Percy Jackson gözümde Herkül'ü bile sollayacak bir kahraman.

*********

PARTHOLON SERİSİ


Yine fantastik, yine ben, yine mutluluk. P.C. Cast'e sadece varolduğu için ve yazdığı için teşekkür ediyorum. Partholon serisi yine mitolojik öğeler barındıran bir seri. Yani vampir gibisinden bir şeyler yok ama klasik yunan mitolojisiyle de olduğunu söylemem. Keşke diğer kitaplar da çevrilse bir an evvel. Yayınevine duyurulur.


Sıradan bir öğretmenin antik dünyadaki eşiyle yer değiştirmesiyle birlikte bütün hayatı değişir. Sıradan dünyada o sadece herhangi biriyken bu antik dünyada kendisi neredeyse bir tanrıçadır. Tanrıça Epona'nın tapınağında yaşamaktadır ve kendisi Epona'nın seçilmiş rahibesidir. Asıl şaşırtıcı olan da biraz sonra tanımadığı bir at adamla evlenmek zorunda olmasıdır.

**********

LUX SERİSİ


İşte gerçek aşk, işte gerçek yakışıklı, işte gerçek uzaylı! Karşımızda Deamon. Bu seriyi okumamak için çok uzun süre direndikten sonra ve uzaylılardan da fantastik öğe mi olur yaaa diyerekten beklediğim için hala kendimi affetmiyorum.


Bilenler bilir Lux Serisi alanında eşsiz ve benzersizdir. Kurgusu, akıcılığı, eğlenceli diyalogları insanı çılgınlıklardan çılgınlıklara sürükler. Beş kitaptan oluşan seri Türkiye'de de tamamlandı. Deamon Black ile tanışmak için bir saniye bile beklerseniz iflah olmazsınız pişmanlıktan diyorum.

********

EJDERHA SERİSİ


İşte fantastik edebiyatın yepyeni bir türü. Fantastik edebiyat dediğimizde vampirler, kurt adamlar hadi bir de mitoloji diyerek konuları toparlıyoruz ama aslında neredeyse hiç işlenmemiş ve bana cevher madeni olarak duran bir konu var ki o da ejderhalar.


Ejderha serisi gerçek anlamda bir fenomen. Kanlı Annwyl ve Fearghus'un efsanevi aşkıyla başlayan hikaye soylu Fearghus'un bütün ailesinin sırasıyla gerçek aşkı bulmasıyla devam ediyor. Seri için inanın ki ne söylesem az. Erotik, nüktedan, sevimli, eğlenceli gerçekten seviyorum bu seriyi ve önerdiklerimin başında geliyor.

**********

GECE YARISI SERİSİ


Henüz sadece tek bir kitabını okusam da okuduğum kadarını öylesine beğendim ki hemen serinin diğer kitaplarını sipariş ettim. Lucan ve diğerleri vampir dünyasının tanrıları sayılabilir. Size nasıl anlatmalı bilemiyorum.


Kitabın ortamı biraz Karanlıklar Ülkesini, biraz Blade'i andırıyor. Karanlık, tehlikeli ve tüyler ürpertici. Kitaplar genelde iyilerin ve kötülerin savaşını anlatır ama bu kitap çok kötülerin ve daha az kötülerin savaşını anlatıyor demek zor olmaz. Erotizm, aşk, güç, savaş ve dehşet hakkında güzel bir şeyler okumak istiyorsanız herkese tavsiye ediyorum.

*********

GÜNEYLİ VAMPİR SERİSİ


Bu serinin takip edenleri ve sevenleri hali hazırdaoldukça fazla. Bildiğiniz gibi Güneyli Vampir Serisi Yurtdışında yayınlanan True Blood dizisine de ilham kaynağı oldu. Diziyi izlemediğim için hangisinin daha iyi olduğunu söyleyemem ama kitap hakkında bir kaç kelam edeceğim.


Öncelikle şunu söylemeliyim ki bu seri bana hafiften bir Anita Blake çakması gibi geliyor. Sırf bu yüzden bile okurken hoşuma gitse de hafiften bir tuhaflık da hissettirmiyor değil. Sanki Anita'nın daha zayıf, daha güçsüz, daha bağımlı bir versiyonunu okumak gibi. Yine de Anita severler için farklı bir deneyim olabilir.

*********

Herkese Keyifli Okumalar.

49 yorum:

  1. percy jacksona mesafeliydim biraz ama, sanırım tavsiyen üzerine okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önyargım yüzünden daha erken okumadım diye kendime hala lanet ediyorum. Kesinlikle okumalısın ve okuduğunda çoğu kelime daha anlamlı gelmeye başlayacak. Kitabın etkisinden çıkmak zor

      Sil
    2. Kitabın etkisinden çıkmak zor değil, imkansız!

      Sil
    3. Mitolojik kitaplara bende bayiliyorum önerdiklerini mutlaka okuyacağım:) Ayrica sana jennefer.L.armenentroutun Melez sözleşmeleri serisini tavsiye ederim bu seriyi tam 3 kez bastan sona okudum tam bir bagimlilik pisman olmassın önerilerin icin tesekkürler :)

      Sil
  2. Böyle bir etkinliği bende yapmak istedim sen de görünce çok güzel olmuş ^_^

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Lüx serisini merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seriyi okumadığın her saniye için kendine yumruk atman gerekiyor

      Sil
    2. Lux serisi kesinlikle okunması gereken bi seri süper ötesi bir seri okumalısın bisolukta bitirceksin kitabı oderece güzel

      Sil
    3. LUX Serisine devam olan 1 kitap daha yazdı "Saplantı" Arum olan "Hunter" ın hikayesi de var :) onuda okumalısınız harika :)

      Sil
  4. Percy Jackson ve olimposlular serisinin devam serisi olan olimpos kahramanlarıda çok güzel tavsiye ederim ben son kitaptayım ve çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kane güncelerini de oku o zaman tavsiye ediyorum

      Sil
  5. 1 tane adam akıllı fantastik kitap yok muhtemelen bayan biri tarafından hazırlanmış bayanlara ve romantizm seven herkes için güzel bir liste

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayan kısmı hariç katılıyorum. Fantastik "edebiyat" okumak isteyenler böyle popüler kültür konularına yatkın kitaplara bakmamalı; zira bunlar aradıkları kitaplar değil. Kısaca rezalet bir liste, fantastik edebiyatın ustalarından birinin dahi adı yok; varın siz düşünün.

      Sil
  6. Fantastik dünyada değil ilk 10 ilk 100 e bile giremeyecek bir liste. Tamamen subjektif ve gerçekten kalitesiz çocukça seriler. 10 15 yaş arasının ilgisini çekebilir.

    YanıtlaSil
  7. Bu kitaplar ilk 50'ye bile girememz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Percy jackson ve Olimposlular disinda . Ona laf ettirmem

      Sil
  8. Emeğine sağlık. Eleştirenler ; siz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu!.

    YanıtlaSil
  9. Tamamen kişisel zevke göre hazırlanmış bir liste

    YanıtlaSil
  10. Merhaba! Benim de yeni açtığım bir blogum var. Eğer bakmak istersen : http://snoopyninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. Hush hush serisi unutulmamali herkes bir gun o kitabi okumali.

    YanıtlaSil
  12. Lux serisini daha dün bitirmiş bir olarak söylüyorum.. okumayan bin pişman..okumayan perişan..okumayan iptal.. :)
    kitaplar elime perşembe günü ulaştılar ve 5 kitaplık seri 5 günde bitti..
    (demeyinki bu kadının işi gücü yok ben 4 cocuklu bi anneyim)
    okumaktan kendimi alamadıgım kah üzüldügüm kah güldügüm kah agladıgım bi seri.. ve bitti diye ne kadar üzüldügümü anlatmaya kelimeler yetmez..
    etkisinden uzuun süre kurtulabilecegimi sanmıyorum..
    herkeze iyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okurken ayrı, bitince ayrı ağladım. En zor yanıda bu sanırım. Karakterler hayatımda yer etti. Özleyeceğim onları. Çok, hemde çok çok... Son kitabı saatler içinde bitirdim ve buna çok pişmanım. Keşke her gün bir cümle olsaydım diyorum...

      Sil
    2. Ben pişman ben perişan ben iptal 😄😔😔😔

      Sil
  13. Fi-Pi-Çi serisini okumayan hiç kitap okumasın şuana kadar yazılmış en sürprizli seri kitap.

    YanıtlaSil
  14. Allahıııımmmmm!!!!! bu blog sayesinde gittim gece yarısı serisini aldım. ilk kitabı bitti ve ben daha önce alıp okumadığıma bin pişmanım. çok güzeldi. lucan iyi güzel hoş da, ben ilk kitapta en çok nikolai ve teganı sevdim. ya aslında hepsi çok iyiler. ay o dantenin gülüşü. ay rio'nun eva ya seni reddediyorum deyişi... ben bi ara tegandan şüphelenmiştim baskını haber verme konusnda. adam biraccık ibne gibi ama tatlı. lucana olan nefretinde de haklıymış. onun bakış açısından elbette. o değil de ben ıssızların liderinin lucanın sevdiği biri olduğunu tahmin etmiştim de marek yani çok zordu.....
    en hoşuma kaçan erkek nikolai kadın da savannah. net yani. ay ama gideon da çok hoştu. hofffff :) sayın bloggera tekrar tekrar teşekkür ediyorum tavsiyeleri için :)

    YanıtlaSil
  15. Arkadaslar size tavsiyem jimmy coates serisini de okuyun ben suan tanrıça serisindeyim ayrıca percy jackson serisinide okumayanlara siddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  16. Becca'dan Fısıltı serisi, Jennifer'dan Melez Sözleşmeleri kitabı olmadan bir "İlk on" sıralaması mı olurmuş yahu? Fısıltı serisi ve Melez Sözleşmeleri serisini mutlaka okuyun. Aşık olacaksınız!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fısıltı serisinin ilk 10 da olmasi lazim harika okumayanlara benimde şiddetle tavsiyemdir 😉

      Sil
  17. Gece evi serisi çok bilinmez görünce şaşırdım aslında, şimdiye kadar okudum en harika seri diyebilirim. Etkisinden çıkmak da zaman alıyor tabi. PC-Krıstın Cast yine harika bir iş çıkarmışlar

    YanıtlaSil
  18. Gördüğüm en kötü seriler.
    İlk 10? Öhöhöhöhö
    Öyle zannediyorum ki hepsinin köşesinde 'new york times bestseller' da yazıyordur.

    YanıtlaSil
  19. Yüzüklerin Efendisi olmayan liste ilk başta göz gezdirdim yüzüklerin efendisini göremeyince hiç dikkate almadığım liste kesinlikle kişisel bir liste uymanızı tavsiye etmem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana kesinlikle katılıyorum kardeşim listeye iki defa baktım lotr yok şaka gibi gerçekten

      Sil
  20. Garip bi ilk 10.

    YanıtlaSil
  21. Harika kitaplar ancak bence içinde alacakaranlık serisi de olmalıydı

    YanıtlaSil
  22. İste aylardir aradigim bi liste. aralarinda sadece bi kac tanesini biliyorum ve bilmediklerimi bulabildim bunu sans olarak goruyorum. Gercekten guzel kitaplar 😍

    YanıtlaSil
  23. nasıl olurda tolkien in kitapları burda olmaz gerçekten hayret verici doğrusu sizin gibi bir kitapkurdunun silmarillion ve yüzüklerin efendisi serilerini okumamış olma ihtimali nedir acaba

    YanıtlaSil
  24. Fantastik denilir de Cassandra Clare olmaz mı hiç? :D

    YanıtlaSil
  25. Okumadığım seriler vardı arada, sayende tamamlamış oldum onları da. Fantastik seri tavsiyelerinin devamını bekliyorum. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozaman sana jenneder dan melez sözleşmeleri serisini tavsiyebederim bayilicaksin bütün mitolojik tanrilar da var vee harikalar ben tam 3 kez tüm seriyi bastan okudum onun kadar iyisini hala yaomadilar aslinda jennefer l.armentroutun tüm kitaolari müthiş ☺️

      Sil
  26. Başta belirttiğin gibi artık herkes tarafından ezbere bilinen eserlere yer vermemişsin bunu gayet mantıklı buluyor ve yorumumu da bunu göz önünde bulundurarak yapıyorum. Öncelikle şunu söylemek istiyorum hayatımda gördüğüm en dar görüşlü tek taraflı fantastik listelerinden birini hazırlamışsın. Klasik ergen kız hayali olan vampir kurt adam güzel kız üçlemesinden oluşan ya da bunun çok az dışına çıkabilmiş romanlar dışında ne var ki şu listede. Percy Jackson hariç ki o da artık kaşarlanmış durumda. Haa şimdi sen dersin "ya ne yapayım bunları okudum bunları paylaşıyorum" o zaman kendine blog açmadan önce iki kez düşünecektin zira Ursula Leguin'in Raconna'nın Dünyası, Balıkçıl Gözü gibi Mülksüzler dışında çok bilinmeyen eserlerini Kara Kule serisini hatta İhsan Oktay Anar'ın Puslu Kıtalar Atlasını paylaşmak insanlara tanıtmak varken nerdeyse bütün ergen kızların okuduğu vampir romanlarını alt alta dizmekle kitap bloğu yürütülmez. Biraz daha kaliteli okumaya çalış bence.

    YanıtlaSil
  27. bende vampir kitabı okumak istiyorumda vampir serilerinde ilk olarak hangisini tavsiye edersiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kızlar ısırır serisi
      Kan bağı serisi
      vampir akademisi serisi
      Tabiki alacakaranlık serileri okumalısın

      Sil
  28. Percy jakcson serisini okudum çok güzel yalnız 5 değil 10 kitap var

    YanıtlaSil
  29. Buradaki övgüler den sonra percy Jackson Olimposlular serisine başladım, 2 kitapta bıraktım. Sürekli Amerika Amerika bayiyor bir yerden sonra.

    YanıtlaSil
  30. Zaman Çarkı nasıl olmaz listede? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaman çarkı için http://zamancarki.net/kitaplar/

      Sil
  31. Jennifer L. Armentrount Titan serisini de tavsiye ediyorum soluksuz okudum

    YanıtlaSil
  32. Yeni kitap bulmak içi diğer siteleri araştırdığımda karşıma hep çocuksu seriler çıkıyor ben kitaplarda ana karakter olarak hiç bir şey bilmeyen ergen karakter görmekten bıktım açıkçası kendine güveni olan karakterlere bayılıyorum önerilerinize bayıldım teşekkürler

    YanıtlaSil
  33. 5 yıl önce okuduğum ve çok beğendiğim serinin ismini unuttum ve bulamıyorum. Büyük kedilere dönüşen insanlar. Genç bir kızın etrafında şekillenen vampir romanıydı.tüm aile iri leopara dönüşebiliyorlardı.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...