5 Şubat 2015 Perşembe

MARSLI - ANDY WEIR


Son zamanlarda okuduğum en çılgın, en manyak, en güzel, en harika hikayeyle karşınızdayım. Hangi kitaptan mı bahsediyorum? Kapağını gördüğüm andan beri deli gibi merak ettiğim bir kitap. Marslı.

Konusu, alıntıları sürekli ilgimi çekse de kendi kendime kitap hakkında çekimser kalıyordum. Sonuçta tek bir adam, kitap boyu tek başına, bir sürü bilimsel bilgi yığını falan sıkıcı gelir diye düşünüyordum. Fark ettim ki bazen devasa ön yargılı oluyorum. Adam uzayda patates yetiştirdi dostlar daha nasıl anlatabilirim?

Bu bildiğiniz bir övgü yazısı! Yazının devamını okumayın demiyorum ama hızla kitabı sipariş edin, daha da iyisi en yakın kitabevine doğru depar atın. Hayatımda okuduğum en eğlenceli, en sürükleyici, her satırında beni ayrı ayrı hayran bırakan kitabın adı bu. Marslı! Ayrıca söylemezsem çatlarım ki kitabın kapağı gerçek bir astronotun NASA'dan alınmış görseli.

İlk başta değinmem gereken konu şu. Kitap günlük dilinde yazılmış. Yani uzay boşluğunda ölüp gideceğini düşünen ve hayatta kalmak için elinden geleni ardına koymayan bir adamın sizinle sohbet havasında yazdığı bir metin. Yazarı tebrik etmek, gerçekten yanaklarından öpmek istiyorum. İnanılmaz akıcı ve komik bir uslupla kitap kaleme alınmış ki neredeyse kitabın tamamında sadece Mark olduğu halde tek bir satır olsun atlamadan okudum.

Ayrıca belirtmek isterim ki kitapta hiçbir hatun ve tek satırlık olsun aşklı meşkli bir durum yok. Annem kitabı görünce gözlerini devirerek Luxenler bitti Marslılar mı başladı dediği için bu durumu merak edenlere söylüyorum kitap kesinlikle böyle bir kitap değil. Bu yüzden kadın ve erkek, ergen ve yetişkin inanılmaz bir potansiyel okuyucu kitlesi var. Bilimsel detaylar insanı sıkmak şöyle dursun insanın hem ufkunu genişletiyor hem de en ufak bir mantık hatası bulmasına bile engel oluyor.

Kitabın satın alındığını ve kısa süre içinde harika bir Hollywood filmi olarak karşımıza çıkacağını duymuştum ama okurken bunun sebebini ve ne kadar doğru bir karar olduğunu bir kez daha anladım. Her satırın, diyalogun, o kaypak NASA triplerinin hepsinin ama hepsinin yaşanıldığını kare kare gözlerimin önünde hissettim. Yazıyı buraya kadar okuduysanız zaten ana fikrine ulaşmışsınızdır ama tekrar etmek ve Marslı'nın hakkını vermek istiyorum. Gidip alın bu kitabı, tavsiye teşekkürü içinde yorum bırakın.

Herkese Keyifli Okumalar.

5 yorum:

  1. Merak ettim şimdi. Almam gerekiyor. Birde bir sorum vardı sana. Blogunda bahsettiğin her şeyde çok akıcı çok ikna edici bir dilin var. Örneğin okumam dediğimi okutacak, izlemem dediğimi izletecek bir potansiyelin var.Hatta bildiğimizi bile şüpheye düşürecek kadar iyi. Normalde de böyle bir insan mısın? Bana kalırsa öylesine ama yinede teyit etmek isterim.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ediyorum utandırmayın beni efendim :)

      Gerçekten konuşma diliyle yazıyorum yorumları. Yani evet gerçek ben ve blog'taki ben diye bir şey yok her yerde aynıyım :)

      Bu blogu zaten insanlara yardımcı olmak için açtım. Yani amaca ulaşmam çok güzel :)

      Sil
  2. "en çılgın, en manyak, en güzel, en harika hikaye" bu kitabı kesinlikle okumam gerekiyor o zaman :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de çok merak ettim. Ne kadar heyecan verici bit yorum olmuş

    YanıtlaSil
  4. merhabalar :)(:
    bende etkinlik sayesinde keşfettim, bana da beklerim:)(:

    http://aycinmutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...