24 Mart 2015 Salı

BELALI KORUMAM - CANAN A. DÜZGAN


Peşinen söylüyorum ki bu bir övgü yazısıdır. Öyle her kitap için methiyeler düzmem, böyle yazılar yazmam bilenler bilir. Ama bu kitap cidden beni benden aldı. Yeni nesil Türk yazarlardan birinin yazdığı bir kitap ile ilgili böyle bir güzelleme yapacağımı söyleseler ben bile inanmazdım.

Öncelikle açık yüreklilikle itiraf etmeliyim ki kitabı büyük bir ön yargı ile elime aldım. Bitirmeyi başaracağımdan bile emin değildim. Şöyle bir kitabın kalınlığına şüpheyle baktım, döndüm sayfa sayısına baktım (494 sayfa). Aklımdan geçen ilk düşünce "Abi yazar büyük saçmalamış sanırım" oldu. Burada isim zikretmeyeceğim ama dediğim gibi yeni nesil Türk bayan yazarlarımız bazen çok ciddi saçmalıyorlar, klişelerden klişe beğeniyorlar. Bir çok okumaya başlayıp bitiremediğim hatta sinir olduğum kitap ile ilgili hiçbir yorum yazmadım, emeğe saygı diye düşündüğüm için. Böyle bir halet-i ruhiye ile kitaba başladım.

Arkadaşlar kitabı elimden bırakamadım. Yayınlarımı takip edenler bilir ki, ben genellikle işe gidip gelirken yolculuk sırasında okumaya çalışanlardanım. Bu defa ofiste bile masa altından okumaya devam ettim. Pazar günü bayağı hatırı sayılır zamanımı yine bu kitabı okumak için harcadım. Neden mi? Arkadaşlar şahane bir aşk romanıydı çünkü. Gerçekten böyle vıcık vıcık harika ötesi bir aşk romanı. Okudukça sizi mutlu ediyor. Türünün sevenleri bilir genelde klişelerle doludur bu tip kitaplar ama bu defa yazar son derece samimi davranmış. Hepimizin zaman zaman kafasından geçen bazı ayıp düşünceleri hayata geçirmiş.

Çok sevdim. Yazarı özellikle yazım dili, samimiyeti ve anlatımı konusunda tebrik ediyorum. Bakın buradan söylüyorum eğer gerekli tanıtım çalışması ve reklam yapılırsa ve tabi yazar üretkenliğine devam edebilirse;  Türkiye'nin Judith McNauguht'u olabilir sevgili Canan A. Düzgan. Kesinlikle o potansiyele sahip diye düşünüyorum, nacizane. İlaveten yayınevini de kutluyorum çünkü kapak tasarım, kağıt kalitesi, baskısı geyet iyi, yazım hatası hemen hemen hiç yok diyebilirim.

Efendim gelelim içeriğine. Selin ailesi ile ilgili sorunları olan, aynı zamanda kendisi de  hem özgüven hem de erkeklere karşı güven problemi yaşayan kızımızdır. Büyükbabası Selin için bir koruma tutmak ister. Kızımız şiddetle karşı çıkmakla kalmaz  işi gücü bırakıp tutup Miami'ye gider. Her şeyi ardında bırakıp terk-i diyar eyliyor. Şimdi bundan sonrası hakkında yazmayacağım çünkü gerçekten aşk romanlarından hoşlanan tüm okurların cidden bu kitabı satın alıp okumasını istiyorum. Başarılı arkadaşlar çok başarılı. Kalıpların dışına çıkıyor bir kere, ezber bozan bir tarzı var ki, bunu beğendim. Bir çok yerinde gülümsedim. Cidden sevindiğim bölümler ve üzüldüğüm bölümler vardı içinde.

Deniz karakteri de çok iyi betimlenmiş. Yani çok yakışıklı, üssü seksi, ve çok çekici, ve çok ukala, ve çok tatlı, ve çok zengin, ve çok karizmatik, ve çok düşünceli, ve çok sevimli, ve çok kaslı, yani taş taş,  kısaca taşülallah.. Abartmıyorum adam bir Yunan tanrısı tadında yakışıklı ve özgüvenliydi. Bazen sinir olacaksınız ama onu seveceksiniz sanırım.

Sadece minik bir konu var ki; Hiçbir Türk büyükbaba -yani bildiğimiz dede- bu kitaptaki gibi davranış göstermez. Ne olayların başında ne de sonunda asla kitaptaki büyükbabamız gibi davranmaz. Ama çok şekerdi bence. Avrupalı bir büyükbaba evet bu tip davranışlar gösterebilir ve yadırgamam. Ama bizimkiler biraz daha geleneksel kalır bence.

Aşk romanı severlere sesleniyorum! Gönül rahatlığı ile alın ve okuyun. Hatta arkadaşlarınıza tavsiye edin  ve okutun. Çok keyifli zaman geçireceksiniz.

Herkese Keyifli Okumalar...

6 yorum:

  1. Bu da wattpad ' ten ünlenmiş bir kitap mı acaba, tipi öyle geldi :) valla ben de okusam ön yargılı başlardım herhalde ama şimdi merak ettim..

    YanıtlaSil
  2. O kadar övmüşsünüz ki okuyacaklarım listesine kaydettim. Judith McNauguht'ı severim. eğer onun yazdıklarına benziyorsa bu kitabı da severim büyük ihtimalle.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba blogunuzu, yazılarınızı, yorumlara değer verişinizi çok beğendim. Sizi takip etmekten mutluluk duyarım ve aynı şekilde bana da beklerim ! Sevgiler :)))

    YanıtlaSil
  4. Merhaba blog keşif etkinliğinden buldum sizi ve bloğunuzu çok beğendim bana da beklerim :)
    http://biraltibirsifir.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Şimdi gördüm çok teşekkür ederim bu güzel düşüncelerinize :)

    YanıtlaSil
  6. imzalı canım aşkım kitabım... kitabı kaç kez öptüm kaç kez okudum kaç kez sarıldım inanın bilemiyorum. hani böyle yiyesim geldi hep. internet ortamında bitirdiğim, internette en aşağı 17 kez okumama rağmen yine de aldığım sonra yine defalarca okuduğum aşkım resmen. hiiç abartmıyorum, en az 25 kez okudum yani. (kitabı aylarca teyzeme emanet ettim ve birkaç ay evvel geri aldım) deniz biriciğim, aşkım. Allah böyle koca versin ne diyelim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...