20 Mart 2015 Cuma

ÜÇ - SARAH LOTZ


Kitaplar hakkında hep övgü yazıları yazmak isterim. Bir kitap için olmamış veya kötüydü demekten imtina ediyorum çünkü neticede bir emek var ortada. Bu tip yorumlar yazmaktan hoşlanmasam da bazen mecburen bizi takip eden siz değerli arkadaşlarımıza haksızlık etmemek adına yazmak zorunda kalıyorum.

Şimdi ilk çıktığı andan itibaren bu kitabı deli gibi istedim. Kapak tasarımı harikaydı. Üst kapak siyah ve mumlu ve kitabın tüm sayfaların uçları da çepeçevre siyah boyalı. Yani gerçekten kapak tasarımını yapan kişiyi  kutluyorum. Altın kitaplar yayın evini de kutluyorum çünkü baskı kalitesi iyiydi, yazım hatası hiç yoktu diyebilirim. Yazar için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim af buyrun. Sarah Lotz'un yayımlanmış ilk kitabı.  Bir çok çevreler harika bir iş çıkardığı yönünde görüş bildirmiş olmalarına rağmen benim bakış açımdan başarılı değildi. 

Konu aslında doğru işlenebilseydi mükemmel bir gerilim kitabı yazılabilecek harika bir konuydu. Ancak yazar konuyu içselleştirerek okura kendi perspektifinden biraz da kurgulayarak  anlatmak yerine, konuya uzaktan yakından dahil olan herkesin bakış açısından bir parça sunmuş. Olay hakkında herkes bir ucundan tutup kendi açısı ile anlatıyor. Yani bir çeşit araştırma dosyası gibi düşünün. Bir roman gibi değil. Bir çok otoriteye göre bu sıradan yazımdan daha iyi olarak nitelenmiş. Ama ben beğenmedim.

Tam bir noktada anlatıcı sizi yakalamışken ve siz konuya bir parça hakim olduğunuzu düşündüğünüz anda bitiyor ve hoooppp tamamen başka bir açı başka bir anlatıcı başka bir anlatım. Olayı araştırmak isteyenler için birçok kaynak vardır eminim araştırma yapılabilir. Ama ben roman okumak istiyorum. Bu sebeple bana hitap etmedi.

Normal şartlarda beğendiğim bir kitabı bir veya iki gün içinde bitiririm (bu sayfa sayısı için söyledim). Ancak Üç bitmek bilmeyen bir çile gibiydi. Evet itiraf ediyorum son elli sayfayı okumadım. Okuyamadım çünkü boğuldum. Kitap okumaktan nefret edeceğim diye korktum ve kendimi daha fazla zorlamamaya karar verdim.

Çok fazla bir şey söylemek istemiyorum çünkü ne düşündüğümü yukarıda açıkça belirttim. Bundan fazlası da karalama olur ki asla böyle bir şey yapmak istemem. Ancak uçak kazalarına ve sonrasındaki insan davranışlarına meraklı olanlar tarafından ilgiyle okunabilir belki. 

Herkese Keyifli Okumalar...

3 yorum:

  1. Ben de korktum şimdi.Kapağı nasıl da aldatıyor insanı ama değilmi:)

    YanıtlaSil
  2. Bitirmeden bıraktığınız iyi olmuş, çünkü kardeşim beğenmediği bir kitabı bitirmek için çok zorlandı, sonra tam 3 ay okumaktan nefret ettiği için eline kitap almadı.

    YanıtlaSil
  3. Ben de kitabı okudum ve tamamen aynı görüşteyim..Acaba bende mi bir anlama problemi var diye düşündüğüm bile oldu konuyu çözemediğim zamanlarda ve bu kitap yorumunu okuyunca sorunun bende olmadığını anladım..Çok başarılı bir yorum olmuş. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...