2 Haziran 2015 Salı

KARMAKARIŞIK - EMMA CHASE


Bir kitap yorumundan ziyade kitap güzellemesiyle karşınızdayım. İnanın ki Karmakarışık bugüne kadar topladığı tüm övgüleri fazlasıyla hak etmiş. Bırakın 2014'te en iyi çıkış yapan kitap olmasını 2014'te yazılmış en iyi eser olduğunu söyleseler bile kimse abartmış olmazdı.

Spoiler falan veremediğim bu kadar iyi kitaplarda ne anlatacağımı bazen cidden şaşırıyorum. Aslında kitap hakkında söylenmesi veya yazılıp çizilmesi gereken tek şey şu; Bu kitabı hemen almalısınız. Blog turu sırasında kitaba inanılmaz övgüler düzülüyordu ama başka başka bir çok blog turundaki yorumlara aldanıp o kadar saçma kitaplar almıştım ki bu yüzden ilk başta kitaba karşı inanılmaz ön yargılıydım diyebilirim. Ama inanın ki alıntıları okuması bile öylesi delicesine keyifliydi ki bütün ön yargılarımı kırıp kitabı sipariş ettim ve ne kadar doğru bir şey yaptığımı şu an size keyifle anlatmaya çalışıyorum.

Peki bu kitabı bu kadar güzel kılan nedir dediğinizi duyar gibiyim. Doğrusu anlatmaya hazırım. Bu kitabın dili tamamiyle efsane ve kitabı da efsane yapan bu. Hikaye normalde o kadar bilindik ve sıradan ki. Aptal playboy ve ortamı karıştıracak efsanevi kadın bütün konu bu. Tek bir farkla, bu sefer okuduğumuz bakış açısı bizzat bu aptal playboy'a ait. Yani Drew Evans'ın ta kendisine.

Yazar kadın olmasına rağmen erkek diliyle yazmakta o kadar başarılı ki insan gerçekten testosteronu adeta kanında hissediyor. Bir kitap değilde GQ okuyormuş kadar testosterona boğuldum ki bu inanın bana bütün hikayeyi baştan yazıyor. Bayık, dramatik, klişe hikayeyi alıp eğlenceli, çarpıcı, nüktedan bir hale taşıyor, adeta baştan yaratıyor. Kolay okunur, çok kolay sevilir ve çok kolay keyif alınır kitabımızda şu sürekli gördüğümüz "Çok zenginim, çok yakışıklıyım bütün kızları sıradan geçirmeliyim." erkeklerinin iç yüzünü bu kitapta net olarak görüyoruz ki görülmeye değer olduğuna sizi temin edebilirim.

Tabii ben böyle söyleyince düşünmeyin ki bu kitabın tek olayı bu. Bu kitabın olayı benim burada iki satırla anlatamayacağım bir şey. İnsanların moralleri bozukken izlediği filmler, dinlediği şarkılar olur ya hani moralini yerine getirmek için? İşte Karmakarışık bir şekilde insanı mutlu etme kitabı. Oku keyiflen, oku iyi hisset, oku kahkaha at. Pretty Woman'dan tutun Notebook'a kadar hatta sık sık Braveheart göndermeleriyle okuduğunuz her bir satır eğlenceli.

Ayrıca kitabın kapağına bakanlar bunun erotik bir kitap olduğunu düşünebilirler ama bunun kesinlikle gerçeklik payı yok. Herhangi bir son dönem aşk kitabında bulabileceğiniz sıradan bir erotizm kullanılmış. Son olarak değimek istediğim şey kitabın tasarımı ve basımı. Kitap karakterlerine aşık olunabilir eyvallah bunu biliyordum ama kitap tasarımlarına aşık olunur mu işte bunu bilmiyordum, ki inanın öğrendim aşık olunabiliyormuş. Kesinlikle spor araba kullanmak gibi, sürüş keyfini de seyir keyfini de beşe katlıyor. Yayınevini ve biz bunu ciltli basalım diye ortaya çıkan o ilk kişiyi çok seviyorum. Tebrikler arkadaşlar bu sene çıkardığınız belki de en iyi kitap olduğu net.

                                                                     Herkese Keyifli Okumalar...

7 yorum:

  1. Okuduğunuz kitabı çok beğenmenize sevindim. Her kitap aynı etkiyi oluşturamıyor malesef.

    Peki kitabı erkek okuyucularada tavsiye ediyormusunuz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki erkek okuyuculara pek fazla hitap edeceğini sanmıyorum.

      Sil
  2. Daha önce pek çok yerde gördüm bu kitabı ama beni kapağı çok itti. Buram buram erotizm kokuyor kapak ben iş yerinde falanda okuyorum kitaplarımı öğle paydoslarında bunu elimde görseler ne düşünürler kim bilir :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hiçbir şey düşünmezler çünkü kitap ciltli. Yani o erkekli, kaslı yataklı olan kitap çıkıyor ve geriye desensiz düz kırmızı bir kapak kalıyor. Eğer biri uzaktan kitabınızın metnini okumaya çalışmıyorsa kimsenin bir şey anlaması mümkün değil :)

      Sil
  3. Çok sattırmak adına ilgi çeken kapaklar tasarlanıyor. Öneri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı sizin blogunuzda görüp okumalıyım diye not almıştım ve okudum. Çok beğendim. Hatta şimdi serinin ikinci kitabını da okumayı düşünüyorum. Benim için faydalı bir yazı oldu. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  5. Valla bende bayıldım kitaba tavsiyelerine uyacığım kitap kurdu ☺️��

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...