20 Haziran 2015 Cumartesi

ÇÖKÜŞ VE YÜKSELİŞ - LEIGH BARDUGO


Grisha serisinin son kitabı Çöküş ve Yükseliş'in yorumuyla sizlerin karşısındayım. Serinin önceki kitapları Gölge ve Kemik'le Kuşatma ve Fırtına'yı da blog'ta yorumlamıştım. Şimdi hikayenin sonunu getirirken sizlere kendi görüşlerimi anlatacağım.

Kitap yeraltında başlıyor ve güneşin elçisi yerin yedi kat dibinde fareler gibi tünellerde saklanıyor. Açıkçası kitabın başlangıçı beni hiç açmadı. Zira Alina'dan daha fazlasını bekliyordum. Orada sapık bir rahibin kuklası olarak yaşaması sinirlerimi fazlasıyla bozdu. Tam ben bu konuda hayıflanır ve acaba daha ne kadar sürecek diye düşünürken çok geçmeden bu durum değişti ve hikaye başladı.

Yeryüzüne çıktıkları anda Alina tekrar gücünü toparladı ve eski kararlılığına tekrar kavuştu. Gerçi neyin kararlılığını yaşadığı hakkında da hiçbir fikrim yok. Doğrusu Alina sadece iyi olması gerektiği için "iyi" olarak yazılan bir karakter. Karanlıklar Efendisi'yle aralarındaki kadim bağ ve adama karşı duyduğu çekim yadsınamaz durumda. Buna rağmen kız Karanlıklar Efendisi'ni düşman bellemeye her şeyden çok hevesli.

Geçen kitaplarda Malyen'e aşırı derecede sinir olsam da bu kitapta karakter tamamen değişmiş gibiydi. Kendi bencil arzularından arınmış ve yapması gerekeni yapmaya kararlı bir asker edasına bürünmüştü. Tabii nasıl oluyorsa adamın bu hali bil sinir bozucu olmayı başarıyor. Buradan sonra yazının spoiler içereceği bilgisini vermek isterim ki okumamış olanlar bilgi kirliliğine maruz kalmasın.

Evet tabii ki Malyen'in bu gıcık edici karakteri kitabın sonunda esas kızı kapmasına engel olamadı. Tabii esas kızdan ziyade esas kızın gölgesi desek çok daha doğru olur. Kitabın sonu bir çeşit mutlu sondu ama esas soru şu; Kime göre neye göre?

Alina her şeyini kaybetti. Güçlerini, ölümsüzlüğünü ve daha bir çok şeyi. Peki ne uğruna? Karanlıklar Efendisi'ni öldürmek için. Değer miydi bilmiyorum ama hala Alina'nın bunu yapması için hiçbir mantıklı neden bulamıyorum. Aşık olduğu ve dokunmadan duramadığı adamla birlikte sonsuza kadar yönetmektense bir insan neden sıradan, sefil ve ölümlü bir hayatı seçer anlamak mümkün değil. Yani en azından benim için anlaması mümkün değil.

O yüzden herkesin çok şerefli, ahlaklı ve kahraman olduğu bu hikayedense Güneşin Elçisi ve Karanlıklar Efendisinin birlikte yönettiği, ödüllendirdiği ve infaz ettiği bir sonu on kere tercih ederdim. İşte o zaman etkileyici bir şeyler okumuş olurduk. Yine de güzel bir seriydi ve başlamayı düşünen herkese tavsiye ediyorum.

Herkese Keyifli Okumalar...


2 yorum:

  1. Ben de bu tarz %100 saf karakterlerin olduğu kitapları-filmleri sevmiyorum. Ama yazarın tercihi tabi saygı duymak lazım :)

    YanıtlaSil
  2. This was a actually pretty great publish. In theory I'd like to write like this also - getting time and actual effort to make
    Cleanse FX a good piece of writing but what can I say I procrastinate alot and by no means seem to obtain anything done.I just got up from nap and I am already reading your articles. This signifies something! Really useful info. Thnx!My bro saved this webpage for me and I have been going through it for the past couple hours.
    http://www.healthsupreviews.com/is-cleanse-fx-biggest-scam-in-canada/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...