3 Kasım 2013 Pazar

OKUMA ŞENLİĞİ / KIŞ / 2013 - 2014




evett okuma şenliği başlıyor.. üstelik bu kez içinde ben de varımm.. yaz şenliğine yetişemediğim için çok üzülmüştüm açıkçası bu resmen ilaç gibi geldi..

hem eğlenceli bir etkinlik olacak hem de daha önce hiç okumadığım türde kitaplar okumamı sağlayacak gerçekten etkinlik dediğin böyle olmalı. ben bütün kitap bloglarını bu güzel etkinliğe katılmaya davet ediyorum.. nasıl mı katılacaksınız? çok basit hemen tıklayın..

şimdi de gelelim hangi kategori de hangi kitabı okuyacağım kısmına en zevkli kısmı bu olsa gerek hemen kafamda bir şeyler şekilleniverdi:)

1. KATEGORİ (10 PUAN): Altın Kitaplar Yayınevi'nden Çıkan Bir Kitap Okuyanlara.


bu kategori için stephen king'den doktor uyku'yu okumak istiyorum 538 sayfa..

2.KATEGORİ (10 PUAN): Kütüphaneden Ödünç Alınmış veya Sahaftan Satın Alınmış Bir Kitap Okuyanlara.



sanırım bu konuda şanslıyım kütüphaneden kitap ödünç almayı pek sevmem ama sahaftan kitap almak benim için hiçbir zaman sorun olmamıştır. o yüzden etkinliğe dahil ettiğim kitap judith mcnaught'tan gelsin.. kusursuz.. 469 sayfa..


3.KATEGORİ: (10 PUAN): Adında Bir Hayvan Adı Olan Bir Kitap Okuyanlara.



bu kategoride seçim yapmak benim için inanılmaz kolay oldu efendim.. çünkü zaten çok merak ettiğim çok okumak istediğim bir kitap kendisi.. ateşböceğinin şarkısı.. 480 sayfa..


4.KATEGORİ (15 PUAN): 600 Sayfadan Uzun Bir Kitap Okuyanlara.


tarihi romanları okumayı seviyorum o yüzden hürrem sultan'a bir de demet altınyeleklioğlu'nun kaleminden bakayım dedim.. moskof cariye hürrem. 813 sayfa..



5. KATEGORİ (15 PUAN): Nobel Edebiyat Ödülü Kazanmış Bir Yazarın Bir Kitabını Okuyanlara.
 

pinuccia'nın başka bir etkinliği olan yazar aylarından beri kitabını okumak istediğim bir yazar kendisi josé saramago'dan ölüm bir varmış bir yokmuş.. 208 sayfa..



6. KATEGORİ (15 PUAN): Türk Edebiyatında Klasik Kabul Edilen Bir Roman Okuyanlara.


en çok zorlandığım kategori bu oldu gerçekten türk yazını pek okumam hele ki klasiklerle hiç aram yok o yüzden okuyabilir miyim bilmiyorum ama recaizade mahmut ekrem'den araba sevdası diyorum.. 240 sayfa..


7. KATEGORİ (15 PUAN): Hiç Okumadığınız Bir Ülke Edebiyatından Kitap okuyanlara.


ben rus, ingiliz, amerikan, fransız hatta brezilya edebiyatlarının güzel örneklerini okudum ama alman edebiyatını daha önce okuma fırsatı bulamadım.. o yüzden kısa bir araştırma sonucu goethe'den faust'u okumak istiyorum. 326 sayfa..


8.KATEGORİ (20 PUAN): Sinemaya Uyarlanmış Bir Kitabı Okuyup Filmini İzleyenlere. 


yine kafamda zaten şekillenmiş olan bir kitap ve filmdi bu. film vizyona girmeden kitabı okumaya niyetliydim.. hangi kitap mı? markus zusak'tan kitap hırsızı.. şubat ayında vizyona girecek film böylece etkinliğe yetiştirebilirim. 574 sayfa..


9. KATEGORİ (20 PUAN): Adında Kış Mevsimine İlişkin Bir Sözcük Olan veya Konusunda Kış Teması Olan Bir Kitap Okuyanlara.


yine merak ettiğim ve herkesin inanılmaz övgüyle bahsettiği bir kitaptı "kış" sözcüğünü görünce aklıma ilk gelen o oldu.. kristin hannah'tan kış bahçesi.. 512 sayfa..


10. KATEGORİ (25 PUAN): Yasaklanmış Bir Kitap Okuyanlara.


açıkçası bu kitabı seçerken endişe ettim fazla mı yasaklı oldu diye:) ama sonunda tarihçi kimliğim ağır bastı ve kararımı verdim. ikinci dünya savaşını, ikinci dünya savaşının en kanlı, en çılgın aktöründen daha iyi kim anlatabilir? adolf hitler'den kavgam. 636 sayfa..



11. KATEGORİ (25 PUAN): Ulu Önder M. Kemal ATATÜRK Hakkında Yazılmış Bir Kitap Okuyanlara.


gerçekten inanılmaz araştırdım.. aslında turgut özakman'ın dersimiz atatürk isimli kitabını istiyordum ama minimum 200 sayfa engeline takıldığım için.. can dündar'dan sarı zeybek dedim.. 224 sayfa.. 


12. KATEGORİ (25 PUAN): Yayınlanmış En Az Beş Kitabı Olan Bir Yazarın İlk Kitabını Okuyanlara.



bu da en sevdiğim yazardan geliyor judith mcnaught'dan içinde aşk saklı.. 676 sayfa..
 

13. KATEGORİ (25 PUAN): Bir Biyografi veya Otobiyografi Okuyanlara.


türkan şoray sevgimden uzun uzun bahsetmiş filmleriyle ilgili bir post bile hazırlamıştım otobiyografi dendi mi hemen aklıma geldi tabii ki:)  türkan şoray'dan sinemam ve ben.  388 sayfa..


14. KATEGORİ (30 PUAN): Okuma Yazmayı Öğrendiğiniz Yıl İlk Kez Yayınlanmış Bir Kitap Okuyanlara.


uzun bir arama süreci sonrası kavuştuk kendisine sanki 98 yılında hiç kitap basılmamış:) evet 98 yılında tarihi aşk romanlarının kraliçesi judith McNaught günümüzde geçen şirin bir aşk romanı yazmış.. gece fısıltıları. 398 sayfa..

15. KATEGORİ (40 PUAN): Bir Üçleme veya Aynı Seriden Üç Kitap Okuyanlara.


bu çok kolay oldu zaten sırada beklettiğim ve bayılarak satın aldığım bir serim vardı:) rick riordan'dan olimpos kahramanları serisi.. serinin ilk kitabını zaten okumuştum o yüzden bu kategoriye cuk oturan son üç kitabı kaldı.. neptün'ün oğlu, athena'nın işareti, hades'in evi. toplam 1608 sayfa..


4 yorum:

  1. Keyifli okumalar :)
    Bende uzun araştırmalar sonucu ki burada şaka yapmıyorum !!! listemi hazırladım ve huzurlarınızı sunuyorum :)
    Haydi bakalım hepimize iyi okumlar...

    YanıtlaSil
  2. Ben de listemi hazırlamak istiyorum ama haftasonundan önce vakit bulamayacağım sanki :(

    YanıtlaSil
  3. Harika bir liste. Sayende Kitap Hirsizini bende listeme aldim. Elimdeydi fakat filmi oldugunu bilmiyordum. Bu arada Almanya'da yasiyorum Faust burada lisede okunuyor. Cok keyif almistim ben. Umarim sende alirsin. Mein Kampf ise gercekten zor gelmisti bana. 20 sayfa okuyup birakmistim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. kitap hırsızı dikkatimi çekti. teşekkürler. tebrikler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...